Autor |
Wiadomość |
Colonel
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Bałtyku
|
Wysłany: Pon 20:41, 19 Paź 2009 Temat postu: Jacht moich marzeń |
|
|
POST1 Zakladam ten temat po to, żeby stopniowo opisywac w nim jacht, który mam w głowie. Oznacza to wiele postów,bo wiele szczegółów jest przemyślanych i wiele pytań, bo wiele z nich się musi urodzic.
Wiem, że mimo, iż byłem tego uczony i trochę praktykowałem, nie będę go sam projektował. Po prostu są lepsi, a jacht moich marzeń ma być perfekcyjny. Wybrany konstruktor (zespół) bedzie znał te założenia i albo zechce je z przekonaniem przełożyć na projekt albo nie musi się podejmować tej roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Colonel
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Bałtyku
|
Wysłany: Pon 20:45, 19 Paź 2009 Temat postu: Wstępne załozenia |
|
|
POST2
1. jacht dla dwóch osób, bo każdy jacht jest dla dwóch osób,
2. jacht do obsłużenia w pojedynkę, przez pozbawionego kondycji i siły emeryta,
3. jacht na wszystkie wody od polarnych po tropiki,
4. jacht bezpieczny i komfortowy.[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
eLJot78
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pod Warszawą
|
Wysłany: Pon 22:23, 19 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Szanowny Colonel'u zaproponowałbym Ci Spray'a J.Slocuma
Tylko w nowoczesnej wersji z dizelkiem 20KM, kabestany elektryczne, autopilot i takie tam...
Pozdrawiam
Łukasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 14:32, 20 Paź 2009 Temat postu: Konstrukcja kadłuba |
|
|
POST3
Z racji mojego wieku kadłub musi wytrzymac niekoniecznie 30 lat, zapewne z 10. Natomiast powinien wytrzymac rózne spotkania bliskiego stopnia. Wychodzi metal: stal nierdzewna , aluminium, pewnie na koniec porządnie ocynkowana stal.
NIestety nie może byc mowy o drewnie, a szkoda. Czy laminat? Hmm... nie wiem.
PS. A po cholere każe mi jakiś kod wpisywać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Colonel
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Bałtyku
|
Wysłany: Wto 14:33, 20 Paź 2009 Temat postu: Materiał kadłuba |
|
|
POST3
Z racji mojego wieku kadłub musi wytrzymac niekoniecznie 30 lat, zapewne z 10. Natomiast powinien wytrzymac rózne spotkania bliskiego stopnia. Wychodzi metal: stal nierdzewna , aluminium, pewnie na koniec porządnie ocynkowana stal.
NIestety nie może byc mowy o drewnie, a szkoda. Czy laminat? Hmm... nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
btg
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:28, 20 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Twój opis, Colonel rzeczywiście nasuwa na myśl jacht o kształtach Colina Archera, a ten z kolei najlepiej byłoby wykonać z drewna...ewentualnie robić laminatową wydmuszkę... bo nie wiem czy dałoby radę domaltretować stal do okrągłodenności, a Colin Archer z powierzchni rozwijalnych :/ traci na swoim uroku po trosze...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SZKUTNIK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 6:47, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ahoj!
Skoro to ma pływać po równiku i biegunach to może "Latający Holender"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Colonel
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Bałtyku
|
Wysłany: Wto 14:50, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
POST4
Co do kształtu kadluba, to raczej nie powinien to byc taki klasyk jak Archery. Myślę, że te kilkadziesiąt lat co minęło pozwala zaprojektowac cos trochę lżejszego inowocześniejszego.
Na przykład nie jest dziś wymagane nieskończenie długie utrzymywania naturalnej samosterowności, choc lepiej, by samoster lub autopilot nie musiały walczyć z nieustannie uciekajacym z kursu jachtem.
Nie jest też niezbędna idealna zwrotnośc, szczególnie pod żaglami, stac mnie będize przecież na ster strumieniowy.
Chciałbym, żeby jacht chodzil ostro na wiatr i był raczej szybki, ale przecież nie może mieć zbyt duzego zanurzenia - może więc zmienne zanurzenie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SZKUTNIK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 19:01, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ahoj!
Colonel- mam pytanko
Jak zamierzasz używać steru strumieniowego przy dużych prędkościach (podroż pod żaglami? Bardzo mnie to interesuje. Skoro stać Ciebie na ster strumieniowy to pewnie stać i na drugi. Wstawi sie jeden na dziobie, drugi na rufie i mozna krecic sie w kolko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Colonel
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Bałtyku
|
Wysłany: Śro 10:40, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
SZKUTNIK napisał: | Ahoj!
Jak zamierzasz używać steru strumieniowego przy dużych prędkościach (podroż pod żaglami? |
Ty tak na poważnie pytasz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SZKUTNIK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Śro 12:53, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ahoj1
Tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Colonel
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Bałtyku
|
Wysłany: Czw 16:13, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
No dobrze to Ci wyjaśnie: ster strumieniowy to takipopzreczny tunelw kadłubie, w którym jest umieszczona śruba, dajaca ciąg albo na jedna albo na drugą burtę. Służy wyłacznie do manewrów w ciasnych miejscach: mozna dopchnąc dziób, zacieśnic skręt itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SZKUTNIK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 23:58, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ahoj!
Colonel: dzięki za wyjaśnienie. Tak się składa że wiem jak działa ster strumieniowy - w końcu ponad 15 lat pływam na statkach, chodzilo mi raczej o jego użycie przy dużych predkościach;). Tak na prawdę poważnie nie pytałem. Dalej trzymam kciuki za jacht moich marzeń. Życzę sprzyjajacych wiatrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SZKUTNIK
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 0:00, 30 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ahoj!
Colonel: dzięki za wyjaśnienie. Tak się składa że wiem jak działa ster strumieniowy - w końcu ponad 15 lat pływam na statkach, chodzilo mi raczej o jego użycie przy dużych predkościach . Tak na prawdę poważnie nie pytałem. Dalej trzymam kciuki za jacht moich marzeń. Życzę sprzyjajacych wiatrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Colonel
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Bałtyku
|
Wysłany: Pią 10:30, 30 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
A ty wiesz co to jest KF?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|