Forum www.projektowaniejachtow.fora.pl Strona Główna

 Jacht moich marzeń
Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Colonel




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Bałtyku

PostWysłany: Pon 20:41, 19 Paź 2009    Temat postu: Jacht moich marzeń

POST1 Zakladam ten temat po to, żeby stopniowo opisywac w nim jacht, który mam w głowie. Oznacza to wiele postów,bo wiele szczegółów jest przemyślanych i wiele pytań, bo wiele z nich się musi urodzic.
Wiem, że mimo, iż byłem tego uczony i trochę praktykowałem, nie będę go sam projektował. Po prostu są lepsi, a jacht moich marzeń ma być perfekcyjny. Wybrany konstruktor (zespół) bedzie znał te założenia i albo zechce je z przekonaniem przełożyć na projekt albo nie musi się podejmować tej roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Colonel




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Bałtyku

PostWysłany: Pon 20:45, 19 Paź 2009    Temat postu: Wstępne załozenia

POST2
1. jacht dla dwóch osób, bo każdy jacht jest dla dwóch osób,
2. jacht do obsłużenia w pojedynkę, przez pozbawionego kondycji i siły emeryta,
3. jacht na wszystkie wody od polarnych po tropiki,
4. jacht bezpieczny i komfortowy.[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eLJot78




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pod Warszawą

PostWysłany: Pon 22:23, 19 Paź 2009    Temat postu:

Szanowny Colonel'u zaproponowałbym Ci Spray'a J.Slocuma Smile
Tylko w nowoczesnej wersji z dizelkiem 20KM, kabestany elektryczne, autopilot i takie tam...

Pozdrawiam
Łukasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 14:32, 20 Paź 2009    Temat postu: Konstrukcja kadłuba

POST3
Z racji mojego wieku kadłub musi wytrzymac niekoniecznie 30 lat, zapewne z 10. Natomiast powinien wytrzymac rózne spotkania bliskiego stopnia. Wychodzi metal: stal nierdzewna Very Happy, aluminium, pewnie na koniec porządnie ocynkowana stal.
NIestety nie może byc mowy o drewnie, a szkoda. Czy laminat? Hmm... nie wiem.

PS. A po cholere każe mi jakiś kod wpisywać?
Powrót do góry
Colonel




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Bałtyku

PostWysłany: Wto 14:33, 20 Paź 2009    Temat postu: Materiał kadłuba

POST3
Z racji mojego wieku kadłub musi wytrzymac niekoniecznie 30 lat, zapewne z 10. Natomiast powinien wytrzymac rózne spotkania bliskiego stopnia. Wychodzi metal: stal nierdzewna , aluminium, pewnie na koniec porządnie ocynkowana stal.
NIestety nie może byc mowy o drewnie, a szkoda. Czy laminat? Hmm... nie wiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
btg
Administrator



Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:28, 20 Paź 2009    Temat postu:

Twój opis, Colonel rzeczywiście nasuwa na myśl jacht o kształtach Colina Archera, a ten z kolei najlepiej byłoby wykonać z drewna...ewentualnie robić laminatową wydmuszkę... bo nie wiem czy dałoby radę domaltretować stal do okrągłodenności, a Colin Archer z powierzchni rozwijalnych :/ traci na swoim uroku po trosze... Smile

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SZKUTNIK




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 6:47, 26 Paź 2009    Temat postu:

Ahoj!
Skoro to ma pływać po równiku i biegunach to może "Latający Holender" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Colonel




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Bałtyku

PostWysłany: Wto 14:50, 27 Paź 2009    Temat postu:

POST4
Co do kształtu kadluba, to raczej nie powinien to byc taki klasyk jak Archery. Myślę, że te kilkadziesiąt lat co minęło pozwala zaprojektowac cos trochę lżejszego inowocześniejszego.
Na przykład nie jest dziś wymagane nieskończenie długie utrzymywania naturalnej samosterowności, choc lepiej, by samoster lub autopilot nie musiały walczyć z nieustannie uciekajacym z kursu jachtem.
Nie jest też niezbędna idealna zwrotnośc, szczególnie pod żaglami, stac mnie będize przecież na ster strumieniowy.
Chciałbym, żeby jacht chodzil ostro na wiatr i był raczej szybki, ale przecież nie może mieć zbyt duzego zanurzenia - może więc zmienne zanurzenie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SZKUTNIK




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 19:01, 27 Paź 2009    Temat postu:

Ahoj!
Colonel- mam pytanko
Jak zamierzasz używać steru strumieniowego przy dużych prędkościach (podroż pod żaglami? Bardzo mnie to interesuje. Skoro stać Ciebie na ster strumieniowy to pewnie stać i na drugi. Wstawi sie jeden na dziobie, drugi na rufie i mozna krecic sie w kolko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Colonel




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Bałtyku

PostWysłany: Śro 10:40, 28 Paź 2009    Temat postu:

SZKUTNIK napisał:
Ahoj!
Jak zamierzasz używać steru strumieniowego przy dużych prędkościach (podroż pod żaglami?

Ty tak na poważnie pytasz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SZKUTNIK




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 12:53, 28 Paź 2009    Temat postu:

Ahoj1

Tak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Colonel




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Bałtyku

PostWysłany: Czw 16:13, 29 Paź 2009    Temat postu:

No dobrze to Ci wyjaśnie: ster strumieniowy to takipopzreczny tunelw kadłubie, w którym jest umieszczona śruba, dajaca ciąg albo na jedna albo na drugą burtę. Służy wyłacznie do manewrów w ciasnych miejscach: mozna dopchnąc dziób, zacieśnic skręt itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SZKUTNIK




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 23:58, 29 Paź 2009    Temat postu:

Ahoj!
Colonel: dzięki za wyjaśnienie. Tak się składa że wiem jak działa ster strumieniowy - w końcu ponad 15 lat pływam na statkach, chodzilo mi raczej o jego użycie przy dużych predkościach;). Tak na prawdę poważnie nie pytałem. Dalej trzymam kciuki za jacht moich marzeń. Życzę sprzyjajacych wiatrów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SZKUTNIK




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 0:00, 30 Paź 2009    Temat postu:

Ahoj!
Colonel: dzięki za wyjaśnienie. Tak się składa że wiem jak działa ster strumieniowy - w końcu ponad 15 lat pływam na statkach, chodzilo mi raczej o jego użycie przy dużych predkościach Laughing . Tak na prawdę poważnie nie pytałem. Dalej trzymam kciuki za jacht moich marzeń. Życzę sprzyjajacych wiatrów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Colonel




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Bałtyku

PostWysłany: Pią 10:30, 30 Paź 2009    Temat postu:

A ty wiesz co to jest KF?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.projektowaniejachtow.fora.pl Strona Główna -> Nasze projekty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin